Stale ferrytyczne znajdują zastosowanie w bardzo wielu branżach – od samochodowej, przez AGD, po przemysłową. Stanowią niemal ćwierć procent całej światowej produkcji stali nierdzewnej. Firma MK Żary od lat wykorzystuje je m.in. do produkcji rur kominowych.
Stal ferrytyczna sprawdza się w produkcji kominów metalowych dzięki swoim szczególnym cechom. Po pierwsze, ma niską rozszerzalność cieplną, co powoduje, że kominy wykonane z tego rodzaju stali są bardziej wytrzymałe. Stal ferrytyczna ma także wyższą odporność na utlenianie w wysokiej temperaturze, co ma duże znaczenie w systemach grzewczych. Ma także wysoką przewodność cieplną – ciepło jest przewodzone bardziej równomiernie niż w przypadku materiałów wykonanych ze stali austenitycznej.
Wytwarzanie produktów ze stali ferrytycznej czynnie wspiera ISSF – Międzynarodowe Forum Stali Nierdzewnej. Organizacja ta podkreśla ich ekonomiczną przewagą nad stalami austenitycznymi, których koszt jest mocno uzależniony od wahań cen niklu. Cena głównego składnika stali ferrytycznych – chromu – jest natomiast dość stabilna.
Obecnie stosowanym na szeroką skalę rodzajem stali ferrytycznej jest gatunek 1.4521, który charakteryzuje dobra odporność na korozję wżerową, naprężeniową i międzykrystaliczność, a także dobra tłoczność i spawalność.
MK Żary od lat wykorzystuje w produktach ten rodzaj stali. Specjaliści przez cały czas doskonalą rozwiązania, a dzięki unikatowej i nowoczesnej technologii obróbki stali ferrytycznej, systemy kominowe MK są niezawodne. Najlepszym na to dowodem jest sięgająca nawet dwudziestu lat gwarancja na niektóre z systemów kominowych. Stalowe kominy MK pozytywnie przeszły także test na korozję V2, przeprowadzony przez laboratorium TUV w Monachium.
Systemy kominowe firmy MK Żary (kominy jednościenne, kominy dwuścienne, systemy kominowe do kotłów turbo i kondensacyjnych oraz agregatorów) to gwarancja jakości i bezpieczeństwa. Liczne certyfikaty oraz nagrody, którymi może poszczycić się firma to dowód, że jest to producent, któremu warto zaufać w kwestii doboru systemu odprowadzania spalin.